Konzultační linka:

Po–Pá 07:00–15:30 (St 9:00 - 10:00 firemní porada)
Zákaznická zóna
Zákaznická zóna

Důležité změny ve výkazu P 1c-01 pro rok 2023

Statistický výkaz P 1c-01 je výkaz o evidenčním počtu zaměstnanců v regionálním školství podle stavu k 30. 9. kalendářního roku. Kdo musí  tento výkaz sestavovat a jaké jsou nejdůležitější změny pro rok 2023?  

statistický výkaz P 1c-01

Statistický výkaz P 1c-01 je výkaz o evidenčním počtu zaměstnanců v regionálním školství podle stavu k 30. 9. kalendářního roku. Kdo musí tento výkaz sestavovat a jaké jsou nejdůležitější změny pro rok 2023?  

Kdo sestavuje statistický výkaz
P 1c-01?

Výkaz P 1c-01 sestavují školy a školská zařízení v regionálním školství, které jsou zapsané v rejstříku škol a školských zařízení zřizovaných MŠMT (Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy), krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí, které k 30. 9. kalendářního roku odměňují své zaměstnance platem podle
§ 109 odst. 3 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce.

Výkaz nevyplňují organizace, které mají k datu 30. 9. kalendářního roku přerušenou nebo ukončenou činnost a odměňují své zaměstnance z jiných zdrojů, než je kapitola 333 státního rozpočtu. Školské organizace zřizované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy nevyplňují oddíly IVb., IVc. a VIII.

Před odesláním výkazu P 1c-01 je důležité, aby organizace nejprve odeslala výkaz P 1-04. Výkaz se odesílá elektronicky nejpozději do 15. října kalendářního roku. Pokud by došlo k jakýmkoliv změnám ve výkazu P 1-04, je nutné oba výkazy odeslat znovu.

Sběr statistických výkazů probíhá na adrese http://toiler.uiv.cz/help/rgs.asp. Pod tímto odkazem najdete také metodické pokyny k vyplnění výkazu P 1c-01 a Dodatky k metodickému pokynu P 1c-01.

Důležité změny pro rok 2023

Národní plán obnovy v gesci MŠMT

Financování doučování z projektu Národní plán doučování bylo ukončeno k 31. 8. 2023. Nyní je možné doučování financovat z projektu Podpora rovných příležitostí, který rovněž spadá pod Národní plán obnovy v gesci MŠMT.

Financování z Národního plánu obnovysamostatný zdroj financování 14, případně 04 pokud se jedná o zástupy za pedagogické pracovníky, kteří jsou nemocní, na překážkách nebo čerpají řádnou dovolenou mezi mateřskou a rodičovskou.

Doučování v rámci projektu Podpora rovných příležitostí může být realizováno jak na dohodu mimo pracovní poměr, tak i na pracovní smlouvu. Hodiny přímé pedagogické činnosti, které jsou financované z Národního plánu obnovy, nebudou ve statistickém výkazu P1c-01 vykazovány v oddílech IVb. a IVc.

Školský logoped

Na základě novely zákona č. 563/2004 Sb., provedenou zákonem č. 183/2023 Sb., účinného od 1. září 2023, je zavedena nová funkce pedagogického pracovníka a tou je školský logoped.

Školský logoped spadá do skupiny speciální pedagog. Financování a vykazování ve statistickém výkazu P1c-01 se řídí stejnými pravidly jako u speciálního pedagoga. Školský logoped se vykazuje ve statistice P1c-01 s kódem profese 5 v případě, že nevykonává činnosti učitele se speciálně pedagogickou specializací. 

Ukrajinský asistent pedagoga

Ukrajinský asistent pedagoga je financován ze SR kromě PO, ESF a NPO, to znamená je vykazován se zdrojem financování 11, případně 01.

Tato pozice byla zřízena na období 1. 1. 2023 – 31. 8. 2023, nyní je možné prodloužení do 31. 12. 2023.

Ve výkazu P1c-01 se vykazuje s kódem profese 4. Pokud je činnost ukrajinského asistenta pedagoga realizována na dohodu konanou mimo pracovní poměr, ve výkazu P1c-01, oddílu VIII. se hodiny přímé pedagogické činnosti vykazovat nebudou.


Program AVENSIO SW

Statistický výkaz můžete generovat přímo z programu AVENSIO SW. Najdete ho v menu programu Hlavní nabídka – Tiskové sestavy – Rozbory, statistiky – Statistika P1 – P1c-01.

Pro správné vygenerování statistiky je důležité mít správné nastavení dat v programuaktuální verzi programu AVENSIO SW (verze 3.3.2.8.).

Jak si správně nastavit data v programu najdete v Online nápovědě, která je přístupná z Hlavní nabídky programu AVENSIO SW nebo přes Zákaznickou zónu MOJE ALFA.


Zdroje:
www.msmt.cz
Dodatky k metodickému pokynu P 1c-01

Sdílet příspěvek
Facebook
Twitter
LinkedIn