Konzultační linka:

Po–Pá 07:00–15:30 (St 9:00 - 10:00 firemní porada)

Zákaznická zóna

MOJE ALFA

Zákaznická zóna

MOJE ALFA

Povinnost vydat zaměstnanci potvrzení o zaměstnání také při skončení dohody o provedení práce

Povinnost vydat zaměstnanci potvrzení o zaměstnání také při skončení dohody o provedení práce

Po novele zákoníku práce (tj. zákona č. 262/2006 Sb.) došlo s účinností od 01.01.2012 k doplnění ustanovení § 313 odst. 1, kdy se povinnost zaměstnavatele vydat zaměstnanci potvrzení o zaměstnání (tzv. zápočtový list) vztahuje také na skončení pracovněprávního vztahu ve formě dohody o provedení práce (před 01.01.2012 tomu tak bylo pouze u pracovního poměru a dohody o pracovní činnosti).

Tato povinnost není nijak vázána na tu skutečnost, zda zaměstnanec vykonávající práce na základě dohody o provedení práce byl v době jejího trvání účastníkem nemocenského (zdravotního a důchodového) pojištění. Dále také není pro povinnost vydat zápočtový list rozhodující výše zúčtované odměny, ani doba trvání dohody o provedení práce.

Vyskytují se rozdílné názory na to, co vlastně povinnost zaměstnavatele „vydat“ zápočtový list znamená – zda tedy zaměstnanci zápočtový list doručit osobním předáním, případně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb anebo postačuje jej vystavit a mít připravený k převzetí zaměstnancem.

Podle mého názoru, pokud by měl zákonodárce na mysli doručení zápočtového listu, výslovně by tak v zákoníku práce učinil a nevolil by slovo „vydat“. Mám tedy za to, že zaměstnavatel má povinnost v okamžiku skončení pracovního poměru, dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce mít zápočtový list připraven k vydání – převzetí zaměstnancem. Zaměstnanec by měl tedy za tímto účelem vyvinout potřebnou součinnost.

A jak se díváte Vy na výklad slova „vydat“? Budu ráda za Vaše reakce.

Sdílet příspěvek
Facebook
Twitter
LinkedIn